28.09.2009Občiansky zákonník umožňuje spotrebiteľovi dovolať sa neplatnosti zmluvných ustanovení spotrebiteľských zmlúv, ktoré znamenajú poškodenie spotrebiteľa značnou nerovnováhou v právach a povinnostiach zmluvných strán.
14.09.2009Ako ale rozpoznať dobrú cestovnú kanceláriu, alebo agentúru? V prvom rade podľa toho, ako sa správajú ku klientovi a nakoľko dokážu odpovedať na jeho otázky.
07.09.2009Podľa Potravinového kódexu SR je povinnosťou v predajni označiť odrodu konzumných zemiakov, „varný typ“ a dokonca aj vhodnosť ich použitia.
31.08.2009Podľa poslednej novelizácie Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z., ak predajca neuzná reklamáciu, musí výrobok nechať posúdiť odbornému znalcovi.
24.08.2009O pár týždňov sa začne nový školský rok a žiaci si so sebou do školy ponesú na chrbte všetko potrebné i nepotrebné. Veľké, rôznofarebné školské tašky ich budú na tejto ceste sprevádzať.
17.08.2009Predajca neuzná reklamáciu, ale spotrebiteľ je presvedčený, že chyba je v nekvalitnom výrobku a nie v jeho používaní, ako argumentuje predajca. Čo ďalej?
11.08.2009Nakupujme len tam, kde si zákazníka vážia a kde môžeme predpokladať, že nám pri reklamácii výjdu v ústrety. Veď tovaru a predajní je toľko, že si ozaj môžeme vybrať.
27.07.2009Už v priebehu prác je potrebné kontrolovať, či sa postupuje podľa dohody a ak zistíme nedostatky, okamžite žiadať ich odstránenie. Nič nevybavovať ústne a nepodpisovať neúplné doklady.
20.07.2009Reklamácia kvality čistenia a uplatňovania náhrad škôd patrí k najviac problematickým, lebo je väčšinou náročné preukazovať priame zavinenie čistiarne.
13.07.2009Správca nie je náš nadriadený, ale iba spravuje náš majetok. Napokon je už v súčasnosti dosť odborne zdatných firiem, ktoré po dohode so všetkými vlastníkmi v dome môžeme požiadať o správu nášho majetku.
06.07.2009Všímajte si najmä označenie na obale. Značkové názvy, alebo fantazijné slogany zvyčajne prezradia málo o výrobku. Zoznam prísad prezradí, čo výrobok obsahuje.
30.06.2009Ak máme záujem o takéto potraviny, vždy si radšej skontrolujme, či má výrobok schválené logo, pridelený kód a prípadne si vyžiadajme od predajcu aj certifikát.
22.06.2009Problematika zloženia potravín, a hlavne jej dôsledok pre ľudský organizmus, je natoľko zložitá, že v zásade nie je v silách laického spotrebiteľa získať dostatok potrebných informácií.
08.06.2009Ďalšou klamlivou praktikou obchodníkov býva to, že pri zľavách strhnú pôvodnú cenu, alebo ju prelepia novou cenou, aby ju zákazník už nevidel – a nemal teda možnosť porovnať.
02.06.2009My sa teraz bližšie pozrieme, z čoho vlastne pozostáva cena, ktorú platíme v zálohových platbách a v konečnom vyúčtovaní. To si z faktúry samozrejme neprečítame.