Čo drôt spojil, čas nerozdelí… Budatínsky hrad, Žilina
Stredoveká dedina Paseka Hrad Strečno
Expozícia UHORSKÝ PALATÍN JURAJ TURZO – renesančný človek Sobášny palác, Bytča
Expozície Čičmany Čičmany
ďaľšie podujatiatlač, návrat 11.08.2009 | Peter Hapčo
Predajcovia sa s reklamáciami stretávajú pomerne často. Napriek tomu, že môžu sami reklamovať chybný tovar u dodávateľa, radšej poškodia zákazníka a reklamáciu neuznajú. Niektorí sa snažia zneužiť neznalosť a neinformovanosť zákazníka, dokonca zosmiešniť a podrobiť ho rôznym trikom, aby sa situácia pre neho stala neprijateľnou a aby od reklamácie upustil.
Ako sa teda brániť?
Pôdu pre prípadnú reklamáciu si pripravme pri kupovaní tovaru. Vyberme si najskôr predajňu, až potom tovar. Nakupujme len tam, kde si zákazníka vážia a kde môžeme predpokladať, že nám pri reklamácii výjdu v ústrety. Veď tovaru a predajní je toľko, že si ozaj môžeme vybrať. Nebojme sa opýtať už pri kúpe na všetko, čo nás zaujíma, teda aj na možnosti reklamácie.
Vezmime si vždy účet. Ak ide o drahší tovar, oplatí sa pokladničný blok prefotiť, lebo časom vybledne a býva nečitateľný. Pokiaľ má tovar aj záručný list, nechajme si ho ihneď oraziť. Ponuky predajcov o neskoršom potvrdení sa nám nemusia vyplatiť.
Keď príde prvá chyba alebo porucha
Záručná doba je 24 mesiacov. Vždy je na tom zákazník lepšie, ak reklamuje do roka. Potom sa jeho šanca na úspešnú reklamáciu zmenšuje. Zákazník má právo požadovať chybnú vec vymeniť za bezchybnú, predávajúci však nie je povinný mu vyhovieť. Ak sa dá opraviť, tak to musí urobiť najneskôr do 30 dní od podania reklamácie.
Predajca nám nevyhovel?
I napriek tomu, že chyba je neopraviteľná, nechce vrátiť peniaze alebo vymeniť tovar? Môže tak urobiť len po odbornom posudku určenej osoby. Ak s tým nesúhlasíme, môžeme pokračovať tak, že sa obrátime na súdneho znalca v odbore reklamovaného tovaru. Mnohokrát sa stane, že napokon predajca ustúpi, a vyhovie zákazníkovi. Ak ani to nepomôže, nezostáva nám nič iné, ako požiadať súd o rozhodnutie v spore. Názor súdneho znalca však býva silným argumentom pre súd a v prípade, že rozhodne v náš prospech, všetky náklady uhradí žalovaná strana.
Margita Palušová, Spotrebiteľská informačná agentúra
článok bol zobrazený 5880 krát zdroj: www.zilina.sk
Užitočné odkazy | Oznamy a zápisnice | Mestské zastupiteľstvo | Školstvo a mládež | Zaujíma Vás |
Copyright © 2013 Mesto Žilina | design: Libor Štípala | vytvorilo: Mam multimedia, s.r.o.
Partneri mesta Žilina:Internetové stránky a e-mail server pre mesto Žilina zdarma spravuje a technicky prevádzkuje spoločnosť MaM multimedia, s.r.o.. Prevádzkovateľ má právo poskytovať na stránkach reklamný priestor tretím osobám. Všetky textové, grafické a iné obsahové materiály sú chránené autorským zákonom. Rozširovanie obsahu s výnimkou mestských dokumentov zverejnených na zákl. prisl. zákonov, je možné len s písomným súhlasom mesta Žilina, resp. prevádzkovateľa stránok.