Hradné expozície Hrad Strečno
SVÄTOSŤ AKO OVOCIE DUCHA SVÄTÉHO budova spoločnosti HOUR, M. R. Štefánika 33, Žilina
Králi oblohy Budatínsky hrad, Žilina
Hradné expozície Budatínsky hrad, Žilina
ďaľšie podujatiatlač, návrat 20.07.2009 | Peter Hapčo
Bývame prekvapení tým, že šaty neboli dostatočne vyčistené, po vyčistení došlo k zmenám vo farbe, k zrazeniu, alebo rozpadu látky, prípadne k ďalším nepríjemným zisteniam. V takýchto prípadoch sa voči čistiarňam uplatňuje reklamácia kvality čistenia v prípade zlého vyčistenia, alebo náhrady škody v prípade poškodenia.
Reklamácia kvality čistenia a uplatňovania náhrad škôd patrí k najviac problematickým, lebo je väčšinou náročné preukazovať priame zavinenie čistiarne. Obvykle sa nedá vyhnúť vyžiadaniu odborného posudku u špecializovaných odborníkov. Spracovanie posudku je časovo náročnejšie a teda aj finančne nákladnejšie.
Sú odborné posudky, ktoré dávajú za pravdu čistiarňam, a to hlavne u látok ktoré pri uskladnení boli napadnuté moľami. Takéto napadnutie nie je na prvý pohľad ani zrejmé a prejaví sa to poškodením po vyčistení. Často sú reklamácie čistiarňami odmietané, a to hlavne vtedy, ak si zákazník vyčistený výrobok vyzdvihne a reklamáciu sa snaží uplatniť po dlhšej dobe.
V súčasnej dobe sa na našom trhu nachádza nepreberné množstvo rôznych nových látok, najmä z dovozu. Informácie o ich kvalite, materiálovom zložení, chemickej úprave a podmienkach pre ich údržbu a ošetrovanie sú obmedzené a mnohokrát žiadne, i keď je to v rozpore s príslušnými predpismi. Ak sa nám odev, ktorý si chceme kúpiť páči, iné kritériá nás už nezaujímajú. A stáva sa, že takýto odev nemá ani symboly ošetrenia. Problém potom nastáva, ak sme nútení ho dať vyčistiť do čistiarne.
Symboly ošetrovania a materiálového zloženia sa umiestňujú na všité stužky priamo na výrobok, na priložené výsačky, alebo etikety, v návodoch na ošetrovanie, na obaloch. V prípade zakúpenia metráže je dobré nechať si údaje o spôsobe ošetrovania vyznačiť na doklad o kúpe. Z látky použitej na šitie je dobré nechať si ústrižok aspoň vo veľkosti 10x10 cm.
Pozor! Všité stužky s materiálovým zložením a symbolmi ošetrenia nikdy neodstrihávajte. Ak ste si kúpili kvalitný odev, alebo látku, radšej si doklad o zakúpení odložte. Pri reklamácii v čistiarni a žiadosti o náhradu škody ho budete potrebovať.
Margita Palušová, Spotrebiteľská informačná agentúra
článok bol zobrazený 9981 krát zdroj: www.zilina.sk
Súvisiace články
Užitočné odkazy | Oznamy a zápisnice | Mestské zastupiteľstvo | Školstvo a mládež | Zaujíma Vás |
Copyright © 2013 Mesto Žilina | design: Libor Štípala | vytvorilo: Mam multimedia, s.r.o.
Partneri mesta Žilina:Internetové stránky a e-mail server pre mesto Žilina zdarma spravuje a technicky prevádzkuje spoločnosť MaM multimedia, s.r.o.. Prevádzkovateľ má právo poskytovať na stránkach reklamný priestor tretím osobám. Všetky textové, grafické a iné obsahové materiály sú chránené autorským zákonom. Rozširovanie obsahu s výnimkou mestských dokumentov zverejnených na zákl. prisl. zákonov, je možné len s písomným súhlasom mesta Žilina, resp. prevádzkovateľa stránok.