Výstava - Žofia Bosniaková Krajská knižnica, Žilina
Stredoveká dedina Paseka Hrad Strečno
Výstava – Patróni Poľska 2024 Krajská knižnica, Žilina
PRVÉ MÚZEUM INTERMÉDIÍ III / Nežná sila Považská galéria umenia, Žilina
ďaľšie podujatiatlač, návrat 06.07.2009 | Peter Hapčo
Zo všetkých strán sa na nás valia reklamné slogany, ktoré pripisujú potravinám prívlastky ako „extra zdravé“, „posilňujúce obranné schopnosti organizmu“, „probiotické“, „s vlákninou“, „s extra dávkou mlieka“,... Vynaliezavosť výrobcov nepozná hraníc. Niet divu. Treba predsa nejako preraziť s novým výrobkom na preplnenom trhu. My spotrebitelia by sme mali dokázať tomuto nátlaku čeliť, objektívne posúdiť reklamné výpovede a zorientovať sa na trhu s potravinami. Lebo čerta starého záleží výrobcovi a predajcovi na vašom zdraví. Jediné, čo ich zaujíma, je dodržiavanie predpísaných parametrov a predať to, čo vyrobili. Teraz v letnom období musíme byť ešte viac obozretní hlavne na rýchlo sa kaziace potraviny.
Všímajte si najmä označenie na obale. Značkové názvy, alebo fantazijné slogany zvyčajne prezradia málo o výrobku. Zoznam prísad prezradí, čo výrobok obsahuje. Prísady sú zoradené podľa množstva. Čoho výrobok najviac obsahuje, stojí zvyčajne na začiatku. Veľa E-označení – veľa prídavných látok. Tieto označenia uvádzajú, aké prídavné látky výrobok obsahuje. Dlhý zoznam znamená mnohonásobné spracovanie.
Minimálna doba trvanlivosti neznamená dobu najneskoršej spotreby. Po uplynutí tejto doby nie je tovar čerstvý a mal by byť čo najskôr spotrebovaný. Ak uplynula doba najneskoršej spotreby, nesmie byť tovar viac v predaji, ani byť skonzumovaný. Takéto potraviny je treba bezpodmienečne vyhodiť.Všímajte si hygienu a skladovacie podmienky v obchode a dodržujte aj doma predpísané skladovacie podmienky.
Ak nie je výrobok v poriadku, reklamujte ho v predajni, alebo u veterinárnej a potravinovej správy. Sťažnosť môžete podať na kvalitu alebo zdravie poškodzujúce potraviny rastlinného alebo zmiešaného pôvodu, nápojov, mäsa, mäsových výrobkov, mlieka, mliečnych výrobkov, cukroviniek, čajov atď. Podať sťažnosť v Žilinskom kraji môžete na Krajskú veterinárnu a potravinovú správu Jedľová 44, 010 04 Žilina, tel. 700 3000, e-mail: kvsza@svssr.sk.
V sťažnosti napíšte meno, priezvisko a adresu, predmet sťažnosti a čoho sa ako sťažovateľ domáhate. Inak vypísaná sťažnosť sa pokladá za nezrozumiteľnú. Anonymné sťažnosti sa vybavujú iba ak obsahujú konkrétne údaje, ktoré usvedčujú, že bol porušený právny predpis. KVPS je povinná sťažnosť vybaviť do 30 dní odo dňa kedy bola doručená.
Margita Palušová, Spotrebiteľská informačná agentúra
článok bol zobrazený 5302 krát zdroj: www.zilina.sk
Užitočné odkazy | Oznamy a zápisnice | Mestské zastupiteľstvo | Školstvo a mládež | Zaujíma Vás |
Copyright © 2013 Mesto Žilina | design: Libor Štípala | vytvorilo: Mam multimedia, s.r.o.
Partneri mesta Žilina:Internetové stránky a e-mail server pre mesto Žilina zdarma spravuje a technicky prevádzkuje spoločnosť MaM multimedia, s.r.o.. Prevádzkovateľ má právo poskytovať na stránkach reklamný priestor tretím osobám. Všetky textové, grafické a iné obsahové materiály sú chránené autorským zákonom. Rozširovanie obsahu s výnimkou mestských dokumentov zverejnených na zákl. prisl. zákonov, je možné len s písomným súhlasom mesta Žilina, resp. prevádzkovateľa stránok.