textová verzia pre zrakovo postihnutých textová verzia | streda 8. máj 2024 | meniny: Ingrida
vyhľadať spojenie MHD
pohotovosť lekární

Rozpis pohotovostných lekárenských služieb od 17.00 hod. do 22.00 hod.

celý rozpis
kam dnes

Výstava - Žofia Bosniaková Krajská knižnica, Žilina

Stredoveká dedina Paseka Hrad Strečno

Výstava – Patróni Poľska 2024 Krajská knižnica, Žilina

PRVÉ MÚZEUM INTERMÉDIÍ III / Nežná sila Považská galéria umenia, Žilina

ďaľšie podujatia
mailinglist
Prajete si dostávať aktuálne informácie a správy? Prihláste sa do nášho mailinglistu.

tlač, návrat 06.07.2009 | Peter Hapčo

Spotrebiteľská poradňa – Neverte prehnaným sloganom na potravinách

Zo všetkých strán sa na nás valia reklamné slogany, ktoré pripisujú potravinám prívlastky ako „extra zdravé“, „posilňujúce obranné schopnosti organizmu“, „probiotické“, „s vlákninou“, „s extra dávkou mlieka“,... Vynaliezavosť výrobcov nepozná hraníc. Niet divu. Treba predsa nejako preraziť s novým výrobkom na preplnenom trhu. My spotrebitelia by sme mali dokázať tomuto nátlaku čeliť, objektívne posúdiť reklamné výpovede a zorientovať sa na trhu s potravinami. Lebo čerta starého záleží výrobcovi a predajcovi na vašom zdraví. Jediné, čo ich zaujíma, je dodržiavanie predpísaných parametrov a predať to, čo vyrobili. Teraz v letnom období musíme byť ešte viac obozretní hlavne na rýchlo sa kaziace potraviny.

Všímajte si najmä označenie na obale. Značkové názvy, alebo fantazijné slogany zvyčajne prezradia málo o výrobku. Zoznam prísad prezradí, čo výrobok obsahuje. Prísady sú zoradené podľa množstva. Čoho výrobok najviac obsahuje, stojí zvyčajne na začiatku. Veľa E-označení – veľa prídavných látok. Tieto označenia uvádzajú, aké prídavné látky výrobok obsahuje. Dlhý zoznam znamená mnohonásobné spracovanie.

Minimálna doba trvanlivosti neznamená dobu najneskoršej spotreby. Po uplynutí tejto doby nie je tovar čerstvý a mal by byť čo najskôr spotrebovaný. Ak uplynula doba najneskoršej spotreby, nesmie byť tovar viac v predaji, ani byť skonzumovaný. Takéto potraviny je treba bezpodmienečne vyhodiť.Všímajte si hygienu a skladovacie podmienky v obchode a dodržujte aj doma predpísané skladovacie podmienky.

Ak nie je výrobok v poriadku, reklamujte ho v predajni, alebo u veterinárnej a potravinovej správy. Sťažnosť môžete podať na kvalitu alebo zdravie poškodzujúce potraviny rastlinného alebo zmiešaného pôvodu, nápojov, mäsa, mäsových výrobkov, mlieka, mliečnych výrobkov, cukroviniek, čajov atď. Podať sťažnosť v Žilinskom kraji môžete na Krajskú veterinárnu a potravinovú správu Jedľová 44, 010 04 Žilina, tel. 700 3000, e-mail: kvsza@svssr.sk.

V sťažnosti napíšte meno, priezvisko a adresu, predmet sťažnosti a čoho sa ako sťažovateľ domáhate. Inak vypísaná sťažnosť sa pokladá za nezrozumiteľnú. Anonymné sťažnosti sa vybavujú iba ak obsahujú konkrétne údaje, ktoré usvedčujú, že bol porušený právny predpis. KVPS je povinná sťažnosť vybaviť do 30 dní odo dňa kedy bola doručená.

Margita Palušová, Spotrebiteľská informačná agentúra

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Rady a informácie zo Spotrebiteľskej poradne zriadenej v Klientskom centre Mestského úradu v Žiline sú publikované v regionálnych médiách a na webovej stránke mesta www.zilina.sk. Mesto Žilina zriadilo Spotrebiteľskú poradňu v klientskom centre v novembri 2008 za účelom poradiť občanom vo veciach reklamácií, hrozieb exekúcie, či iných spotrebiteľských otázok. Poradňu je možné navštíviť osobne, kontaktovať telefonicky, alebo mailom.

Spotrebiteľská poradňa je k dispozícii vždy v pondelok od 11.00 do 14.00 h a v stredu od 13.00 do 16.00 h v klientskom centre Mestského úradu v Žiline. Kontaktovať je možné na čísle 041/706 35 16, 0908 532 572, alebo na mailovej adrese spotrebitel@zilina.sk.

článok bol zobrazený 5302 krát zdroj: www.zilina.sk