Odbor vnútornej organizácie a správy MsÚ
Kontakt na zamestnancov
Oddelenie ľudských zdrojov a mzdovej učtárne
- zabezpečuje personálny manažment zamestnancov mesta okrem mestskej polície, vedúcich zamestnancov organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta, účinkujúcich na občianskych obradoch a slávnostiach zabezpečovaných mestom, poslancov mestského zastupiteľstva a členov – neposlancov komisií mestského zastupiteľstva, členov okrskových volebných komisií pre potreby volieb a referenda,
- vedie mzdové listy ako i všetku dokumentáciu spojenú so spracovaním miezd a odmien zamestnancov mesta (mestského úradu, jedálne pre dôchodcov, klubov dôchodcov, opatrovateliek, detských jasieľ, a odmien pre účinkujúcich na občianskych obradoch a slávnostiach zabezpečovaných mestom, poslancov mestského zastupiteľstva a členov – neposlancov komisií mestského zastupiteľstva, členov okrskových volebných komisií,
- prihlasuje vyššie uvedených zamestnancov do Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní,
- vedie evidenciu zamestnancov,
- zakladá do osobného spisu zamestnanca vydané poverenia, týkajúce sa príslušného zamestnanca predložené nadriadeným zamestnancom,
- zabezpečuje obsadzovanie voľných pracovných miest,
- pripravuje a vedie všetky písomnosti týkajúce sa personálneho manažmentu,
- pripravuje a zabezpečuje sociálny program pre zamestnancov,
- pripravuje plán vzdelávania na základe podkladov od zamestnancov, zabezpečuje vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, vyhodnocuje plnenie plánu vzdelávania,
- zabezpečuje systém hmotného a nehmotného odmeňovania zamestnancov mesta Žilina,
- spracováva mzdy, náhradu mzdy, odmeny, odvody a dane zo mzdy,
- eviduje doklady pre priznanie dôchodkov, daňového bonusu, nemocenských dávok a zrážok zo mzdy,
- spracováva výkazníctvo, štatistiku a hlásenia súvisiace so mzdovou oblasťou.
Oddelenie informatiky
- zabezpečuje správu informačného systému samosprávy,
- zabezpečuje prevádzku technického, systémového a aplikačného programového vybavenia informačného systému samosprávy, GIS a jeho administráciu,
- riadi a kontroluje prevádzku informačných technológií a informačných systémov,
- zabezpečuje nové softvérové aktivity pre mestský úrad, dopĺňa technické a programové vybavenie zamestnancov,
- definuje koncepciu návrhu hardwarového a softwarového vybavenia, počítačovej siete, jej ochranu a selekciu prístupov do nej,
- vedie evidenciu softvérového a hardvérového vybavenia,
- zabezpečuje vzdelávanie zamestnancov v oblasti obsluhy aplikačného programového vybavenia a poskytuje im iné odborné informácie súvisiace s používaním výpočtovej techniky,
- zabezpečuje zasadnutia mestskej rady ak je zriadená a mestského zastupiteľstva po technickej stránke (najmä ozvučenie, hlasovanie, zverejňovanie) v priamej súčinnosti s príslušnými organizačnými útvarmi,
- definuje koncepciu návrhu tlačového prostredia, jej vybavenia, obnovy a správy,
- zabezpečuje správu a prideľovanie mobilných dátových zariadení, mobilných telefónov,
- zabezpečuje komunikáciu s dodávateľmi IT služieb a tovarov,
- koordinuje, implementuje a zabezpečuje podporu prevádzky a udržateľnosti projektu Elektronizácia služieb Mestského úradu v Žiline (OPIS).
Oddelenie organizačné
Referát vnútorných vecí
- vedie evidenciu vnútroorganizačných noriem,
- zabezpečuje prípravu a uskutočnenie volieb, referenda, sčítavania obyvateľov,
- organizuje miestne referendum o dôležitých otázkach života a rozvoja mesta,
- vybavuje žiadosti o poskytnutie súčinnosti súdnym exekútorom a iným orgánom týkajúce sa pôsobnosti viacerých organizačných útvarov mestského úradu, sumarizuje stanoviská príslušných organizačných útvarov,
- vypracúva správy o povesti občanov,
- vybavuje žiadosti orgánov verejnej správy a iných štátnych orgánov o poskytnutie informácií z evidencie obyvateľov vedenej mestským úradom,
- zabezpečuje po organizačnej stránke požiadavky na uzavretie manželstva pred matričným úradom a občianske rozlúčky,
- zabezpečuje oslavy jubileí a uvítanie detí do života,
- zabezpečuje vysielanie mestského rozhlasu po personálnej a obsahovej stránke,
- odstupuje okresnému úradu straty a nálezy doručené mestskému úradu,
- zabezpečuje zverejňovanie na úradnej tabuli mesta vrátane úradnej tabule na internetovej stránke mesta a vedie evidenciu zverejnených oznamov, vybavuje súvisiacu agendu,
- doručuje písomnosti od orgánov verejnej správy a iných štátnych orgánov občanom s trvalým pobytom iba Žilina.
Referát osvedčovania
- vykonáva osvedčovanie listín a podpisov v zmysle zákona č. 599/2001 Z. z. o osvedčovaní listín a podpisov na listinách okresnými úradmi a obcami,
- plní úlohy integrovaného obslužného miesta,
- vydáva hlasovacie preukazy .
Referát evidencie obyvateľov
- vykonáva ucelenú agendu ako prenesený výkon štátnej správy ohlasovne pobytu v zmysle zákona č. 253/1998 Z. z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR,
- vedie a aktualizuje evidenciu obyvateľov v informačnom systéme samosprávy a v manuálnej evidencii,
- vedie a aktualizuje stály zoznam voličov.
Referát matričného úradu
- vykonáva ucelenú agendu ako prenesený výkon štátnej správy v zmysle zákona č. 154/1994 Z. z. o matrikách v nadväznosti na osobitné právne predpisy upravujúce výkon matričnej agendy.
Referát informácií, sťažností a petícií a ochrany osobných údajov
- vedie centrálnu evidenciu sťažností,
- zabezpečuje v spolupráci s vecne príslušnými organizačnými útvarmi mestského úradu vybavovanie sťažností smerujúcich mestskému úradu ako aj predstaviteľom rozpočtových a príspevkových organizácií, ku ktorým má mesto zriaďovateľskú funkciu,
- vedie evidenciu petícií vo veciach územnej samosprávy,
- zabezpečuje v spolupráci s vecne príslušnými organizačnými útvarmi vybavovanie petícií,
- zabezpečuje úlohy na úseku poskytovania informácií podľa zákona č. 211/2000 Z. z.,
- zabezpečuje úlohy v súvislosti s ochranou osobných údajov,
- zabezpečuje styk s Úradom na ochranu osobných údajov a uchovávanie agendy týkajúcej sa Bezpečnostného projektu Mesta Žilina,
- vedie štatistiku a zabezpečuje aktualizáciu interných predpisov v zmysle platnej legislatívy v súvislosti s vybavovaním sťažností, petícií a žiadostí podľa zákona č. 211/2000 Z. z.
Oddelenie vnútornej správy
Referát hospodárskej správy
- spravuje rozpočet odboru, vrátane rozpočtu preneseného výkonu štátnej správy na úseku matriky a evidencie obyvateľov,
- priebežne sleduje čerpanie rozpočtu príjmov a výdavkov a podáva návrhy na tvorbu rozpočtu a jeho zmeny,
- na základe vnútorného predpisu mesta priebežne zabezpečuje spracovanie faktúr za poskytované služby a dodaný tovar k úhrade na vecne príslušný odbor,
- zabezpečuje a sleduje čerpanie pohotovostného fondu poslancov mestského zastupiteľstva,
- vyhotovuje zmluvy o poskytnutí dotácií z pohotovostného fondu poslancov mestského zastupiteľstva,
- sleduje čerpanie sociálneho fondu,
- vedie evidenciu pečiatok,
- vedie evidenciu periodík a kníh,
- zabezpečuje nákup občerstvenia pre zasadnutia mestského zastupiteľstva, mestskej rady ak je zriadená, chod sekretariátu primátora mesta a prednostu mestského úradu,
- zabezpečuje nákup po materiálnej stránke pre fungovanie mestského úradu, Radnice mesta, Útvaru hlavného kontrolóra zabezpečuje stravné lístky pre zamestnancov,
- zabezpečuje a vedie skladové hospodárstvo tovarov a vedie evidenciu pohybu stavu zásob na sklade,
- zabezpečuje darčekové balíky, kvety pre jubilantov, novonarodených občanov mesta, smútočné vence a kvety na pietne a spomienkové akty,
- vystavuje objednávky a pripravuje podklady pre verejné obstarávanie za odbor vnútornej organizácie a správy MsÚ,
- vedie evidenciu a správu drobného hmotného majetku, drobného nehmotného majetku a majetku v operatívno-technickej evidencii mesta v užívaní mestského úradu,
- vyhotovuje inventarizačné súpisy pre inventarizačné komisie,
- vykonáva odsúhlasenie fyzickej inventúry s účtovným stavom,
- vedie evidenciu žiadaniek na prepravu,
- vedie záznamy o prevádzke motorových vozidiel,
- vyhodnocuje a pripravuje výkazy o čerpaní pohonných hmôt a olejov,
- koordinuje činnosť s maklérom pre poistenie,
- spolupracuje pri likvidácii poistných zmlúv,
- koordinuje činnosť registratúrneho strediska,
- zabezpečuje chod a prenájom zasadacích miestností vo vestibule mestského úradu,
- zabezpečuje distribúciu pošty jednotlivým zamestnancom odboru,
- zabezpečuje distribúciu interných noriem.
Referát prevádzkovo - technický a správy budov
- zabezpečuje a vykonáva bežnú údržbu objektov v užívaní mestského úradu,
- zabezpečuje upratovanie na mestskom úrade a Radnici mesta,
- zabezpečuje vykonávanie revízií technických zariadení na mestskom úrade, Radnici mesta a v Dielni Budatín,
- zabezpečuje bežnú údržbu a bežnú opravu mestských rozhlasov,
- zabezpečuje prevádzku, bežné opravy, kontroly a údržby vozového parku mestského úradu,
- zabezpečuje odvoz vyradeného majetku určeného na likvidáciu,
- zabezpečuje činnosť informátorov,
- zabezpečuje rozvoz stravy pre dôchodcov,
- zabezpečuje rozdelenie listových zásielok na príslušné organizačné útvary,
- zabezpečuje frankovanie a zapisovanie zásielok do podacieho hárku,
- zabezpečuje odoslanie listových zásielok.
Podateľňa
- zabezpečuje preberanie pošty pre mesto,
- preberá poštu z klientskeho centra,
- eviduje všetku došlú poštu,
- podľa pokynov rozdeľuje poštu na jednotlivé organizačné útvary a zabezpečuje jej distribúciu.