Odbor právny, majetkový a verejné obstarávanie
Kontakty na zamestnancov
Oddelenie právne
Oddelenie právne komplexne zabezpečuje agendu právnych otázok mesta a správu majetku.
Referát právny
- poskytuje nevyhnutnú súčinnosť pri riešení najmä zložitejších právnych otázok formou stanovísk, vyjadrení a pod. pre vedenie mesta a mestský úrad,
- poskytuje v potrebnom rozsahu právne poradenstvo orgánom mesta a orgánom mestského zastupiteľstva,
- zastupuje mesto v právnych záležitostiach pred súdmi alebo inými orgánmi na základe osobitných splnomocnení a poverení,
- dohliada na legislatívny proces vydávania všeobecne záväzných nariadení a interných predpisov mesta,
- vymáha pohľadávky mesta – koncipuje návrhy žalôb a návrhov na vykonanie exekúcie, prihlasuje pohľadávky mesta do dedičského konania, konkurzného konania,
- prejednáva a rozhoduje priestupky a správne delikty v právomoci mesta v spolupráci s odbornými pracovníkmi vecne príslušných odborov,
- vedie centrálnu evidenciu priestupkov a správnych deliktov,
- vedie centrálnu evidenciu všetkých zmlúv vrátane ich povinného zverejňovania,
- spravuje rozpočet odboru a podáva návrhy na tvorbu rozpočtu a jeho zmeny,
- vystavuje platobné poukazy.
Referát správy majetku
- zabezpečuje majetkovo-právne usporiadanie majetku mesta,
- zabezpečuje zápisy majetku mesta do katastra nehnuteľností,
- preveruje vlastnícke a užívateľské vzťahy,
- zabezpečuje analýzu a doklady pri prevodoch nehnuteľného majetku mesta, delimitáciu dodatočne zisteného nehnuteľného majetku mesta,
- vyhľadáva nový a neusporiadaný nehnuteľný majetok,
- zabezpečuje daňovú povinnosť mesta pri drobení poľnohospodárskeho pôdneho fondu,
- zabezpečuje zmluvné vzťahy k nehnuteľnému majetku iných právnických a fyzických osôb užívaného mestom,
- zabezpečuje a koordinuje činnosti vyplývajúce z ROEP na mestskom úrade,
- zabezpečuje vynímanie z poľnohospodárskeho pôdneho fondu a lesného fondu,
- vedie účtovnú evidenciu hmotného a nehmotného dlhodobého majetku mesta, vytvára odpisový plán k tomuto majetku, vedie evidenciu drobného hmotného a nehmotného majetku s výnimkou majetku na mestskom úrade, Radnici mesta a v Dielni Budatín,
- porovnáva a odsúhlasuje účtovný a fyzický stav majetku,
- predkladá návrhy na vyradenie neupotrebiteľného, prebytočného majetku,
- zabezpečuje správu majetku mesta vrátane majetku užívaného mestským úradom, pokiaľ táto činnosť nespadá do kompetencie iného organizačného útvaru alebo inej právnickej osoby,
- zabezpečuje administratívne a technické nakladanie s majetkom mesta,
- napomáha a metodicky usmerňuje organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti, ktoré vystupujú v pozícii správcov majetku mesta,
- zabezpečuje právnu stránku nakladania s majetkom mesta,
- zabezpečuje právnu stránku úkonov týkajúcich sa budúceho majetku mesta,
- pripravuje podklady pre ponukové konania na odpredaj alebo prenájom majetku vo vlastníctve mesta,
- vedie evidenciu žiadostí v súvislosti s nakladaním majetku mesta a pripravuje podklady pre rokovania mestského zastupiteľstva a jeho poradných orgánov,
- pripravuje doklady a podklady pre daňovú povinnosť viažucu sa k majetku mesta,
- podľa potreby zabezpečuje a predkladá štatistické údaje za majetok vo vlastníctve mesta.
Oddelenie verejného obstarávania
- zabezpečuje proces verejného obstarávania organizovaný mestským úradom (všetky postupy verejného obstarávania v zmysle zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov ďalej len „zákon“),
- zabezpečuje proces verejného obstarávania pre organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta ako centrálna obstarávacia organizácia podľa § 15 zákona,
- zabezpečuje proces verejného obstarávania prostredníctvom Úradného vestníka EÚ a Vestníka UVO,
- metodicky riadi verejné obstarávanie pre organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta,
- pripravuje plán verejného obstarávania a jeho aktualizáciu na príslušný rozpočtový rok,
- spracováva súťažné podklady podľa požiadaviek jednotlivých organizačných útvarov mestského úradu,
- realizuje verejné obstarávania prostredníctvom Elektronického kontraktačného systému,
- realizuje elektronické aukcie na prenájom a predaj hnuteľného a nehnuteľného majetku mesta,
- zabezpečuje kompletnú komunikáciu s orgánmi štátnej správy vo veci kontroly procesov verejného obstarávania,
- zabezpečuje a metodicky riadi strategické nákupné činnosti,
- riadenie dodávateľských vzťahov v procese VO a v rámci celého MsÚ,
- optimalizácia nákupu a s tým súvisiace úzko spojené znižovanie nákladov,
- v spolupráci so zamestnancom vykonávajúcim kontroling ekonomiky mesta definuje a sleduje výkonnostné ukazovatele nákupu.