Odbor ekonomický
Kontakt na zamestnancov
Oddelenie správy daní
- vykonáva činnosti v oblasti správy miestnych daní a poplatkov (spracovanie rozhodnutí, výziev, odvolaní a iných podaní a pod.) v zmysle platných zákonov,
- podieľa sa na vymáhaní daňových nedoplatkov, najmä vyhotovuje výzvy na zaplatenie nedoplatku na jednotlivých daniach a poplatkoch a zasiela ich daňovníkom/poplatníkom,
- vyhotovuje výkazy daňových nedoplatkov a postupuje ich na odbor právny, majetkový a verejného obstarávania k ďalšiemu vymáhaniu prostredníctvom exekútora,
- sleduje Obchodný vestník a v prípade zistenia, že bol vyhlásený konkurz na majetok daňovníka/poplatníka, resp. povolená reštrukturalizácia, riadne a včas postupuje daňové pohľadávky mesta na odbor právny, majetkový a verejného obstarávania za účelom vypracovania sumárnej prihlášky za mesto a jej postúpenia na príslušný okresný súd a správcu konkurznej podstaty, všetky činnosti vykonáva v súčinnosti s odborom odbor právny, majetkový a verejného obstarávania,
- zabezpečuje daňové nedoplatky zriadením záložného práva pri žiadostiach o povolenie odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach,
- vyhotovuje a zasiela daňovníkom rozhodnutia o vyrubení sankčného úroku na miestnych daniach a poplatku,
- zabezpečuje priamu komunikáciu s občanmi v Klientskom centre, po dohode aj na inom mieste v rámci mestského úradu, podľa príslušnej agendy daných referátov,
- zabezpečuje zber a metodickú podporu pri vypĺňaní daňových tlačív a iných úradných listín, ktoré súvisia s miestnymi daňami,
- zabezpečuje vybavovanie podaní, odvolaní, sťažností a inej korešpondencie,
- zabezpečuje komunikáciu s Finančným riaditeľstvom SR ako druhostupňovým odvolacím orgánom,
- vykonáva činnosti spojené s overením skutočností v daňovom priznaní, skutočností uvedených v oznámení, odvolaní,
- zabezpečuje zverejňovanie daňových dlžníkov a ich aktualizáciu v súčinnosti s oddelením informatiky,
- zabezpečuje ad hoc výkazníctvo v oblasti miestnych daní a poplatkov,
- vykonáva vyhľadávaciu činnosť, v prípade potreby aj miestne zisťovanie a vyrubenie miestnej dane a poplatku podľa vlastných pomôcok v súlade so zákonom č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- vymáha nedoplatky na ostatných miestnych daniach prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
- poskytuje súčinnosť tretím osobám (Finančné riaditeľstvo, a pod.),
- zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia daňových nedoplatkov,
- rieši odvolania voči rozhodnutiam vyrubeným po určení dane podľa vlastných pomôcok,
- vykonáva činnosti spojené s overením skutočností v daňovom priznaní,
- rieši agendu pri konaniach o riadnych a mimoriadnych opravných prostriedkoch (obnova konania, preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania a iné),
- podieľa sa na vymáhaní daňových nedoplatkov,
- podieľa sa na zabezpečení zistených daňových nedoplatkov zriadením záložného práva,
- podieľa sa na vyhotovovaní a zasielaní rozhodnutí o vyrubení sankčného úroku na miestnych daniach a poplatku.
Referát dane z nehnuteľnosti
Vykonáva správu dane z nehnuteľnosti, a to najmä:
- spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace so správou dane z nehnuteľnosti,
- pripravuje návrh všeobecne záväzných nariadení mesta v oblasti dane z nehnuteľnosti,
- zabezpečuje preberanie priznaní a metodickú podporu pri ich vypĺňaní,
- potvrdzuje žiadosti pre rôzne inštitúcie o úhrade dane z nehnuteľnosti,
- poskytuje súčinnosť tretím osobám (Finančné riaditeľstvo a pod.),
- eviduje zmeny nehnuteľností v zmysle podaných priznaní (kúpa, predaj, dedičstvo, dražba, úľavy ZŤP a pod.),
- poskytuje informácie o dani z nehnuteľnosti, zachováva daňové tajomstvo,
- vymáha nedoplatky na dani z nehnuteľnosti prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
- zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia daňových nedoplatkov,
- vykonáva správu dane z nehnuteľnosti v zmysle platnej legislatívy.
Referát poplatku za komunálny odpad
Vykonáva správu miestnych poplatkov za komunálne odpady a drobné stavebné odpady, a to najmä:
- eviduje zmeny - evidencia prihlášok/odhlášok zberných nádob a následne zapracováva zmeny do konečnej sumy poplatku v súčinnosti s odborom správy verejného priestranstva a správy životného prostredia,
- pripravuje návrh všeobecne záväzných nariadení mesta v oblasti výberu a správy poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady,
- spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace so správou poplatku,
- poskytuje informácie o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady,
- preberá doklady v zmysle platného všeobecne záväzného nariadenia mesta o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady na území mesta,
- poskytuje súčinnosť tretím osobám (Finančné riaditeľstvo a pod.),
- potvrdzuje žiadosti pre rôzne inštitúcie o úhrade poplatku za komunálny odpad,
- vymáha nedoplatky na poplatku prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
- zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia nedoplatkov na poplatku,
- vykonáva správu poplatku v zmysle platnej legislatívy.
Referát ostatných daní
- vykonáva správu miestnej dane za psa,
- vykonáva správu miestnej dane za nevýherné hracie prístroje,
- vykonáva správu miestnej dane za predajné automaty,
- vykonáva správu miestnej dane za ubytovanie,
- spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace s miestnou správou týchto miestnych daní,
- zabezpečuje prípravu všeobecne záväzných nariadení v oblasti správy týchto daní,
- eviduje zmeny v evidencii ostatných miestnych daní v zmysle podaných priznaní (pes, predajné automaty, nevýherné hracie prístroje),
- poskytuje informácie o ostatných miestnych daniach,
- vykonáva správu ostatných daní v zmysle platnej legislatívy.
V Klientskom centre zabezpečuje:
- preberanie priznaní k všetkým miestnym daniam,
- vydáva evidenčné známky pre psov.
Oddelenie rozpočtu a účtovníctva
Referát rozpočtu
- zostavuje rozpočet mesta a zabezpečuje jeho zmeny prostredníctvom rozpočtových opatrení,
- zostavuje výročnú správu mesta a konsolidovanú výročnú správu mesta,
- vykonáva finančné usporiadanie hospodárenia, zabezpečuje kontrolu plnenia rozpočtu, zostavuje záverečný účet mesta,
- spracováva ekonomické analýzy pre zostavovanie rozpočtu a dlhodobých rozvojových zámerov, riadi manažment hotovosti na základe koordinácie finančných činností,
- navrhuje postupy a stratégie pre dosiahnutie finančných cieľov a dosiahnutie súladu krátkodobých a rozvojových programov,
- koordinuje rozpočtový proces originárnych a prenesených kompetencií mesta v súlade s platným zákonom,
- spolupracuje na príprave grantových projektov,
- vypracúva ad hoc finančné analýzy podľa presného zadania požadujúcej organizačnej zložky,
- poskytuje súčinnosť a podporu pri výkone kontroly účelnosti použitia poskytnutých prostriedkov z rozpočtu mesta,
- zabezpečuje zostavenie a podporu pri overovaní účtovnej závierky, individuálnej a konsolidovanej, výročnej správy, individuálnej a konsolidovanej, záverečného účtu,
- predkladá požadované údaje v zmysle zákona Ministerstvu financií SR prostredníctvom RISSAM a vyúčtovanie poskytnutých návratných a nenávratných finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu,
- zabezpečuje podporu pri výkone kontroly zo strany NKÚ, resp. iných kontrolných orgánov.
Referát účtovníctva
- vedie účtovníctvo podľa platných predpisov,
- spracúva ročnú individuálnu účtovnú závierku a konsolidovanú účtovnú závierku,
- zostavuje štvrťročné účtovné výkazy mesta pre daňový úrad,
- zabezpečuje platobný styk a zúčtovací styk vrátane pokladničných operácií,
- vedie evidenciu dodávateľských a odberateľských faktúr, zabezpečuje finančné plnenie faktúr a zmlúv na základe rozhodnutia vecne príslušného organizačného útvaru,
- sleduje úhrady pokút udelených mestom,
- vykonáva archiváciu účtovných dokladov mesta,
- koordinuje účtovníctvo rozpočtových organizácií,
- na základe žiadostí vyhotovuje potvrdenia, ktoré sa týkajú záväzkov voči mestu,
- komunikuje a spolupracuje s nezávislým audítorom pri overovaní účtovnej závierky individuálnej a konsolidovanej, výročnej správy individuálnej a konsolidovanej, záverečného účtu a poskytuje podporu pri výkone kontroly NKÚ, resp. iných kontrolných orgánov,
- zabezpečuje výber poplatkov, daní a iných platieb v hotovosti,
- zabezpečuje s odborom právnym, majetkovým a verejného obstarávania spracovanie podkladov a návrhov pre odpis nevymožiteľných nedaňových pohľadávok,
- zabezpečuje riadnu a mimoriadnu inventarizáciu majetku, pohľadávok a záväzkov,
- vedie projektové účtovníctvo o prostriedkoch dotácie, vrátane vlastných zdrojov, účtuje v analytickej evidencii na analytických účtoch,
- informuje projektových manažérov, na základe požiadania, formou správ o priebežnom čerpaní rozpočtu projektov a o finančných tokoch projektov na bankovom účte,
- ak na záver realizácie projektu je potrebné vykonať audit výdavkov, v spolupráci s projektovým/finančným manažérom zabezpečuje prípravu podkladov pre audit a odsúhlasuje ich správnosť.
Kontroling ekonomiky mesta
- zabezpečuje systém činností v oblasti manažérskeho účtovníctva a sledovania nákladov,
- vykonáva činnosti v oblasti spracovania analýz a reportov spojených s tokom financií v rámci mestského úradu aj subjektov patriacich do zriaďovateľskej a zakladateľskej pôsobnosti mesta,
- v oblasti financovania spolupracuje na spracovaní viacročného strategického plánu mesta,
- participuje na tvorbe zásad, pravidiel a nástrojov ekonomického riadenia,
- participuje na tvorbe zásad a stratégií sadzieb daní a poplatkov,
- navrhuje opatrenia na zníženie nákladov mesta,
- vytvára metodiku plánovaných ukazovateľov a navrhuje opatrenia na dosiahnutie týchto ukazovateľov,
- poukazuje na rezervy v rozpočtoch a navrhuje možnosti ich využívania,
- vykonáva rozbory a analýzy hospodárskej činnosti mestských organizácií a útvarov,
- predkladá kvartálne reporty finančných ukazovateľov vedeniu mesta,
- vydáva usmernenia, postupy a metodické pokyny pre oblasť kontrolingu v rámci mesta.